25.12.2019

Çerezler ve Bunlarla İlişkili Riskler

Birçok site sahibi çerezleri duymuştur. Duymayanlar, onları da kullanırlar, ama sadece bilmezler.


En yaygın çerez türü, Google Analytica gibi analitik çerezlerdir. Genel olarak, çerezler siteleri ziyaret ederken tarayıcının cihazda sakladığı dosyalardır.

En yaygın çerez türü, Google Analytica gibi analitik çerezlerdir. Genel olarak, çerezler siteleri ziyaret ederken tarayıcının cihazda sakladığı dosyalardır.

Avrupa pazarında, çerez işleme, kişisel verilerin korunması alanında düzenlemeye tabidir. Yani, bu dosyaların yanlış işlenmesi için para cezası alabilirsiniz.

Çerezlerin işlenmesiyle ilgili bu bildirim için Vueling, İspanyol düzenleyicisinden 30.000 € para cezası aldı. Vueling, kullanıcının çerez kullanımını yapılandırabileceği bir panel oluşturmadı.

Çerezler Avrupa düzenleyicisinden giderek daha fazla ilgi görüyor. Fransız, İngiliz ve Hollandalı düzenleyiciler, çerez duvarı kullanımının (kelimenin tam anlamıyla, kullanıcı çerezleri kullanmayı kabul edene kadar sitenin kullanımına izin vermeyen bir duvar) yasa dışı olduğuna inanmaktadır.

Alman Planet49 şirketi, kasıtlı olarak rıza formunda (önceden işaretlenmiş onay kutusu) "kene" koymak suretiyle kullanıcıların rızasını bağımsız olarak topladı. 1 Ekim 2019'da Lüksemburg'da bir mahkeme bu dosyaların kullanımına karar verdi. Kullanıcının onayını reddetmek için işaretini kaldırması gereken durum, yasaların ihlalidir.

Kullanıcı kelimenin tam anlamıyla cihazına çerez yerleştirmeyi kabul etti.

Çerez ayarlarına tıkladığınızda, varsayılan olarak "onay işaretinin" olduğunu görebilirsiniz. Davadan sonra, kullanıcı için çerezlere karar vermek para cezası ile doludur.

Çerezlerin doğru kullanımı ile ilgili sorular kayda değer bir rezonansa neden olmuştur. Bu nedenle, İspanyol düzenleyici işletmeler için hayatı kolaylaştırmaya karar verdi ve Kasım 2019'da çerezlerin kullanımı için bir rehber oluşturdu. İspanyolca olarak mevcuttur.


İspanyol regülatörüyle ilgili olası sorunlardan kaçınmak için, web sitesi ziyaretçilerine çerezlerin kullanımı hakkında bilgi vermeniz önerilir. Şunları içerir:
1.) Çerez teriminin genel açıklaması.
2.) Site tarafından kullanılan çerez türleri (teknik, analitik, davranışsal reklam çerezleri), çerezlerin kişiselleştirilmesi (tercih çerezleri) hakkında bilgi.
3.) Çerezi sağlayan kişi (site sahibi veya üçüncü taraflar).
4.) Çerezlerin nasıl kabul edileceği ve reddedileceği, bu dosyaların kullanımına rızaların nasıl geri alınacağı ve nasıl silineceği hakkında bilgiler.
5.) Mümkünse, otomatik kararlar almak için profillerin kullanımı hakkında bilgi.
6.) Raf ömrü.
7.) Kullanıcıların yerleşimi GDPR gerektiren diğer bilgileri nerede bulabileceklerine ilişkin bilgiler.


Ayrıca belgede, çerezlerin kullanımına ilişkin kullanıcı onayının nasıl doğru bir şekilde toplanacağı ile ilgili ipuçları vardır. Örneğin, bazı durumlarda, yalnızca çerez bildiriminde açıkça belirtilmişse, sitede aktif eylem yoluyla onay alınabilir.

"Netlik", sitenin şekli, rengi, boyutu ve yerleşimi ile belirlenir. Geçerli onayın önemli bir unsuru, web sitesinde, kullanıcının kullanımlarıyla ilgili tercihlerini yapılandırabileceği bir çerez kontrol panelinin sunulmasıdır.

Bununla birlikte, bu kılavuzu kullanarak, İspanyol hukukunun prizmasında derlendiğini hatırlamanız gerekir. Kişisel verilerin korunması alanındaki AB mevzuatının genel benzerliğine rağmen, bazı ülkelerin pazarlarına girerken dikkate alınması gereken kendi özellikleri olabilir.

Para cezalarının sadece AB sakinleri için geçerli olduğu ve iş dünyası için başka hiçbir tehdit bulunmadığı anlaşılıyor. Aslında, bu böyle değil.

Bir web siteniz, uygulamanız veya başka bir kaynağınız varsa ve Google ürünlerini kullanıyorsanız, zaten risk altındasınız demektir.

Google, AB yasalarının gerektirmesi durumunda rızanın kaldırılmasını gerektirir: Çerez kullanmak için. Kişiselleştirilmiş reklamların görüntülenmesine ilişkin verileri işlemek için.

Onay alındıktan sonra şunları yapmalısınız: Alınan onayın onayını saklayın. Onayı nasıl geri çekeceğiniz konusunda talimatlar verin.

Aslında Google, kişisel verilerin korunması alanındaki Avrupa Birliği mevzuatının gerekliliklerini çoğaltır. Bu gereksinimler göz ardı edilirse Google, hizmetlerine erişimi askıya alma veya sona erdirme hakkını saklı tutar.

Böylece, çerezleri kullanma konusu yavaş yavaş sadece pazarlamacılar ve teknik uzmanlar için değil, aynı zamanda avukatlar için de bir soru haline gelmektedir. Bu nedenle, Avrupa pazarına girerken, işinize bilinçli olarak yaklaşmanız ve olası tüm riskleri değerlendirmeniz gerekir.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen